Plickers :)

plickers-1-638

Merhaba sevgili okurlarım,

Bu hafta sizleri Plickers ile tanıştırmak istiyorum. Plickers, test-soru çözmeyi kolaylaştıran, çözerken eğlendiren, uygulaması basit bir web 2.0 aracıdır. En önemli artısı Plickers’ı uygulamanız için bir laboratuvarda olmanız ya da öğrencilerinizde iPad, tablet olması gerekmemesidir 🙂 İhtiyacınız olan sadece bir öğretmen bilgisayarı ve telefonunuz! Çok fazla cihaz gerektirmediğinden tercih edilen, her öğretmeninin sınıfında kullanabileceği bir araçtır 😀

Plickers’a üye olup giriş yaptıktan sonra üst kısımda 4 bölüm yer alıyor:

  • Library
  • Reports
  • Classes
  • Liev View

Library bölümü sorularınızı oluşturduğunuz alan. Çoktan seçmeli ve doğru-yanlış olmak üzere 2 seçeneğiniz var. Sorularınızı oluşturup doğru cevabı işaretledikten sonra iki seçenekle karşılaşıyorsunuz.  ‘Save and create new’ diyerek sorunuzu kaydedip yeni soru oluşturabiliyorsunuz ‘Save’ diyerek ise sorunuzu kaydedip kütüphanenize yönlendiriliyorsunuz.

Reports bölümünde uyguladığınız testin sonuç analizlerini görüyorsunuz. Bu kısımdan kimin hangi şıkkı işaretlediğini, öğrencilerin % kaçının soruya doğru cevap verdiğini görebilirsiniz.
Classes bölümünde sınıflarınızı oluşturup, öğrencilerinizi atıyorsunuz. ‘Add new class’ dediğinizde karşınıza sınıfınızın adını, yılını, konusunu ve rengini belirleyeceğiniz pencere çıkıyor. Gerekli alanları doldurduktan sonra artık sınıfınız hazır ve öğrencileriniz ekleyebilirsiniz.

Liew View seçeneğini testi uygularken seçtiğimiz soruların ekrana yansıması için kullanıyoruz.

Daha detaylı anlatım ve gösterim için aşağıdaki Plickers videosunu izleyebilirsiniz… 🙂

Plickers sınıf içinde farklılık yaratıp, öğrencilerinizin keyifle derse katılımını sağlayacak bir uygulamadır. Test çözmeyi sevmeyen öğrencilerinizin de dikkatini çekip derse / aktiviteye katılımını sağlayacaktır. Plickers ilkokul dahil her sınıf seviyesi için kullanılması, fazla aygıt gerektirmemesi, sonuçların anında görüntülenebilmesi, pratik kullanımı gibi özellikleriyle öğretmenlerin kalbini kazanan araçlardan biri :)

Daha fazla bilgi almak için aşağıdaki kaynak listemi inceleyebilirsiniz 🙂

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR:

 

Zondle:)

zondle-arayüüzz-e1404742470805.png

Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta sizleri oyun tabanlı öğrenme için muhteşem bir fırsatla tanıştırmak istiyorum.İşte karşınızda Zondle 🙂 21. yy eğtiminin ihtiyaçlarından biri ”Gamification” yani oyunlaştırmadır. Öğretmenler olarak “Oyun Ögeleri” nin derslere entegre edilmesi ile “eğlenceyi” derse dahil ediyor böylece öğrencilerimizin, aktardıklarımızı yalnızca hafızaları orantısında  değil bir yaşanmışlıklar katarak öğrenmelerini istiyoruz.

21.yy dijital çağ olarak adlandırılan günümüzde araştırma sonuçları öğrencilerin teknolojiye duydukları ilgiyi vurgulamaktadır. Öğrenciler teknolojiye yoğun bir şekilde ilgi duymakta ve kullanmaktadır. İşte onların bu eğilimlerini kullanarak onların severek öğrenebileceği oyun tabanlı öğretim ortamlarının sayısını çoğaltmalıyız 🙂

Zondle, öğrenciler için oyun tabanlı öğrenme ortamları sunmaktadır. Aynı zamanda kişiselleştirilmiş öğrenme ortamı yaratarak onların  gelişimini izlemeniz için de olanak sağlamaktadır. Web 2.0 araçlarının artık klasikleşmiş basamakları ile ilerleyip, sınıflarınızı oluşturuyor, öğrencilerinizi bu sınıflara aktarabiliyorsunuz. Öğrencileriniz de sitenin onlara atadığı kullanıcı adı ve şifreleriyle giriş yapabiliyor, onlara verdiğimiz görevleri (oyunları oynayarak) yerine getiriyorlar.

Zondle ile ilgili kısa bir tanıtımı ve bununla neler yapabileceğiniz hakkındaki bilgiyi aşağıdaki videoda bulabilirsiniz 🙂

Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynak listemi inceleyebilirsiniz 🙂

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR:

 

Yabancı Dilin Baykuşu :)

dualingo-696x464

Merhaba sevgili okurlarım,

Bu hafta sizleri yabancı dilin baykuşu olarak adlandırdığımız Duolingo hakkında bilgilendirmek istiyorum. Duolingo yeni bir dil öğrenmenin en iyi yoludur diyebiliriz. Duolingo’yla öğrenmek eğlencelidir ve bağımlılık yapar. Doğru yanıtlarla puan kazanılır, zamana karşı yarışılır ve düzey atlanır. Tek lokmalık dersleri verimlidir ve işe yaradığına ilişkin kanıtlar da vardır. Örneğin 2013 yılında yılın iPohone uygulaması,yine aynı yıl Google’ın En İyilerinin İyisi,2014 yılında yine Google’ın En İyilerinin İyisi ve TechCrunch’ın En İyi Öğrenim Başlangıcı gibi ödüllerinden bazılarını sıralayabiliriz 🙂

Duolingo İngilizce, İspanyolca, Portekizce, İtalyanca, Fransızca,Felemenkçe, Almanca, Polonyoca, Rusça, Türkçe, Macarca, Rumence dillerinde olmak üzere toplamda 23 dilde ücretsiz eğitim sunmaktadır. Türkçe bilenler için yalnızca İngilizce eğitim seçeneği bulunmaktadır. Yakında Almanca eğitim seçeneğinin getirilmesi planlanmaktadır. Web’de, IOS’ta, Windows Phone’da ve Android cihazlarda kullanılabilir durumdadır.

Dünyanın en popüler dil öğrenim platformu artık sınıflarda da kullanılabiliyor. Şimdiden binlerce öğretmen derslerini Duolingo ile zenginleştiriyor 🙂

Peki Nasıl Kullanılır Bu Dil Baykuşu?

Screen-Shot-2015-12-19-at-23.45.02

Tabi ki önce üye kaydınızı yaptırmanız gerekiyor.Dilerseniz google hesabınızla, mailinizle ya da facebookla kullanıcı bilgilerinizle kaydınızı yapabiliyorsunuz. Facebook hesabınızla üye olursanız uygulamayı kullanan Facebook arkadaşlarınızla iletişime geçebilir,onların başarılarını görüntüleyebilirsiniz.Ancak okullarda  öğrencilerin kullanımı açısından elbette mail ile üye olmak daha uygun olacaktır. Giriş yaptıktan sonra kendi dilim bölümünden hedef dilimizi seçiyoruz.

Daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki kaynak listemi inceleyebilirsiniz 🙂

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR :

Mindmeister :)

44817408_1280

Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta sizleri Mindmeister hakkında bilgilendirmek istiyorum. Mindmeister kavram haritalarınızı oluşturmanız için geliştirilmiş bir araçtır. Kavram haritaları,  kavramların kendileri ile aynı kategorideki diğer kavramlarla bağlantısını gösteren bireysel öğrenme araçlarıdır.Bir başka deyişle tek bir kavramın aynı kategorideki diğer kavramlarla bağlantılarını belirten somut grafiklerdir.

maddekavram6_1238778940
Kavram haritaları, yeni öğrenilecek bilgiyi daha açık hale getirmekle , önceki bilgilerle yeni bilgiler arasında anlamlı bağlantılar kurulmasına yardımcı olmaktadır. Anlamlı öğrenmeyi temele alan kavram haritaları , bireysel alan öğrenmelerinde ezberleme yerine, öğrenmenin daha kalıcı uzun süreli olmasını sağlamaktadır. Kavram haritalarının, bilgiyi görselleştirme, ilişkilendirme, somutlaştırma, sınıflama gibi işlevleri vardır. Ancak en önemli işlevi bilgiyi anlamlı hale getirmektir. Kavram haritaları öğrenilecek yeni ünitelerin kapsamının tanımında, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemede, kavramsal yanılgıları ortaya çıkarmada ve gidermede öğrencilerin bilgiyi nasıl yapılandırdıklarını ortaya koymada etkin olarak kullanabilir.

Peki sizler derslerinizde kavramlar arası ilişkileri öğreteceğiniz zaman hangi araçla kavram haritası oluşturuyorsunuz? İşte bu noktada aradığınız cevap Mindmeister olabilir…

4-644x420

Bir öğretmenin, Türkçe derslerinde sözcük türlerini yukarıdaki gibi bir kavram haritası kullanarak anlatması salt yazıyla anlatmasına göre akılda kalıcılık konusunda daha etkili olacaktır 🙂

Mindmeister’de kavram haritasını nasıl oluştulabileceğiniz hakkındaki bilgileri aşağıdaki videoda bulabilirsiniz 🙂

Çok kolay bir kullanım arayüzü sunan MindMeister ile oluşturduğunuz zihin haritalarını başkalarının da değiştirmesine izin verebilir, böylelikle online beyin fırtınaları oluşturabilirsiniz… 😀

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR:

Flipped Classroom :)

flip

Merhaba sevgili okurlarım,

Bu hafta sizleri Flipped Classrooom hakkında bilgilendirmek istiyorum. Flipped Classroom geleneksel öğretim yöntemlerinin çok ötesinde, çağımızın en büyük getirisi olan teknolojiyi kullanarak oluşturulmuş bir yöntemdir.  İsminden de az çok anlaşılacağı üzere dönüştürülmüş sınıflar yönetimi kullandığınız geleneksel yöntemleri baş aşağı çevireceğiniz bir yöntemdir.

Flipped Classroom’da öğrenme aşağıdaki şekilde gerçekleşir:
  • Öğrenci derse gelmeden önce, istediği bir zamanda dersi videodan izler, notlar alır, anlamadığı konular ile ilgili sorular hazırlar.
  • Öğrenciler, dersten önce konu ile ilgili sorularını öğretmenlerine elektronik ortamda iletir.
  • Öğretmenleri ilk derste soruların niteliğine göre öğrencileri gruplandırır. Öğrenciler grup çalışması içerisinde sorularına cevap aramaya çalışırlar. Öğretmen grupları ziyaret ederek öğrencilere yardımcı olmaya çalışır.
  • Öğretmen, dersin ikinci saatinde cevap bulunamayan soruları, öğrencileri sorulara cevap arayacak şekilde cesaretlendirerek, öğrenmelerine olanak sağlar.
  • Öğretmen, öğrencilerin kavramı öğrenip öğrenmediklerini test etmek için sorular sorabilir veya konunun uygulamalarını kapsayacak şekilde problemler üzerine grup çalışmaları yaptırtabilir.
Flipped Classroom’un Başarılı Olmasının Sebepleri Nelerdir?
  • Öğrencinin katılımını artırır,
  • Öğrencinin daha öğrenme-odaklı olmasını sağlar.
  • Eleştirel düşünceyi teşvik eder.
  • Takım çalışması ve işbirliğine ilişkin becerileri güçlendirir,
  • Öğrencilere bireysel rehberlik hizmeti sunar,
  • Sınıf tartışmalarına odak kazandırır,
  • Öğrenciyi içebakış (self-reflection) için teşvik eder.
  • Öğrencinin, öğretim üyesi ve sınıf arkadaşlarından geri bildirim almasını sağlar.
  • Öğrenciyi kendi öğrenmesinden sorumlu tutar.

Ayrıca şunları da söyleyebiliriz: Bu model sayesinde öğrenciler “öğretmenleri tarafından bilgilendirilen” kişilerden, “bilgiye ulaşan ve bilgiyi bir sonraki adıma taşıyan” kişilere dönüşmektedir. Bu yöntemle aslında en temel öğretim modellerinden biri olan Bloom’un Tam Öğrenme Modeli’ne maksimum düzeyde katkıda bulunulabilir 🙂

Aşağıda paylaşacağım linki inceleyerek Flipped Classroom için hangi Web 2.0 araçlarını kullanabileceğinizi öğrenebilirsiniz 🙂

http://www.egitimdeteknoloji.com/flipped-classroom-icin-5-web-2-0-araci/

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR:

 

Kodlama Saati :)

hourofcode-696x464

Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta sizleri Kodlama Saati Etkinliği hakkında bilgilendirmek istiyorum. Kodlama Saati bilgisayar bilimine bir saatlik bir giriştir, kodlamanın sırrını çözmeniz ve herkesin temelleri öğrenebileceğini görmeniz için tasarlanmıştır. Her yıl  aralık ayının ikinci haftasında dünya çapında birçok okulda ve organizasyonda Kodlama Saati etkinliği düzenleniyor. 2013 yılında kurulan Code.org sitesi Bilgisayar Bilimleri Haftası boyunca herkesi 1 saatlik kodlama yapmaya davet etti. Bu tip sitelerde yer alan ve adım adım yönlendirerek çalıştırabilecek bir program yazmayı sağlayan yapıya “öğretici” denir. Öğreticiler, basit düzeyde bilgisayar kullanmayı bilen herkes tarafından kullanılabilecek şekilde düzenlenmiş interaktif web sayfalarıdır. Kar amacı gütmeyen kuruluşların sponsorluğunda yapılan bu büyük etkinlik , çocukların kodlama yeteneklerini ortaya çıkarmaya yarıyor.

Bu seneki yapılacak olan Kodlama Saati etkinliğine kayıt olmak için gerekli bilgileri aşağıdaki videoda bulabilirsiniz 🙂

Geçen sene kod saati etkinliğine katılması beklenen 10 Milyon öğrenci hedeflenirken 15 Milyon kayıtla beklentinin üzerine çıkılmıştır. Bu sene 100 Milyon öğrenci katılımı bekleniyor ve kayıtların sayısı gerçekten merak konusu 🙂 Etkinlik yöneticileri gerçekten , en az çocuklar kadar heyecanlı , öğrencilerin öğrenme isteği kadar öğretme isteğindedirler. Dünyanın herhangi bir yerinde ve herhangi bölgesinde , kod saati için etkinlik başlatma imkanı vardır. Bu büyük eğitim hareketine , kodlama öğrenme , izleme yada destekte bulunmak isteyenler için hiç bir engel yoktur. Bir saatlik kodlama öğretisinin bile ne kadar işe yaradığı inanılmaz 😀 Sizlerde çevrenizdekileri gelecek haftayla ilgili bilgilendirebilir ve bu etkinliği kaçırmalarını engellemiş olabilirsiniz 🙂

Daha fazla bilgi almak için aşağıdaki kaynak listemi inceleyebilirsiniz 🙂

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR:

  1. http://www.egitimdeteknoloji.com/kod_saati_duzenlemek_nasil_nedir/
  2. https://hourofcode.com/tr
  3. http://teknikolarak.com/haber/hour-code-kod-saati-etkinligi-basliyor

 

Dijital Dergiler :)

 

dergi2

Merhaba sevgili okurlarım,

Bu hafta sizleri yeni bir dijitalleştirmeyle tanıştırmak istiyorum. Bilgilerimizi sakladığımız aletlere dijital bellek diyoruz. Dijital dünyaya girdiğimiz günden beri kullandığımız araçlar da dijitalleşti. Kitap yerine tablet, defter yerine bilgisayar, kalem yerine dijital kalemler kullanmaya başladık. Vee.. bunlardan sonra işte karşınızda Dijital Dergiler… 😀

Peki nedir bu dijital dergiler ? Dijital dergiler, bilgisayar ya da mobil cihazlarla okunabilen e-dergilerdir. İnternetteki birçok site kullanılarak dijital dergiler hazırlanabilir ve hazırlanan dergiler de yayınlanabilir. Örnek olması açısından şunları sıralayabiliriz: www.flipsnack.com, issuu.com, http://www.flashpageflip.com…

Ayrıca e-derginin hazırlanması konusundaki aşağıdaki videoda size yardımcı olacaktır 🙂

Öğretmen olarak herhangi bir derste, belirlenen bir konu üzerinde farklı yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilere çeşitli ürünler hazırlatabilir ve bu ürünleri de bir dergide toplayıp, aylık ya da dönemlik sınıf e-derginizi oluşturabilirsiniz. Bu oluşturulan dergileri okul web sayfanızdan ya da Moodle – iTunes gibi platformlardan paylaşabilirsiniz. Öğrencilerin kendi ürünlerini bu şekilde görmeleri çok hoşlarına gidiyor ve bir sonraki ürün hazırlama süreci için motivasyonları yükseliyor, özgüvenleri artıyor 🙂

Eğer video, ses ve görsel ögeleri de ekleyebileceğiniz bir e-dergi hazırlama platformu seçerseniz, dijital derginiz daha keyifli hale gelecektir 😀

İyi okumalar 🙂

KAYNAK:

http://www.egitimdeteknoloji.com/dijital-dergi-olusturma-ve-kullanimi/

 

Flubaroo…:)

Flubaroo_small_promo_440x280

Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta sizleri Flubaroo hakkında bilgilendirmek istiyorum. Flubaroo ”Google Form” ile hazırlanan sınavları, anketleri kısa zamanda değerlendirmek, analiz etmek ve geri bildirim vermek için oluşturulmuş bir Google eklentisidir.

Öğretmen olarak öğrencilerinizi notlandırmak için yeteri kadar zamanınız yok mu? Öğrencilerinizin performanslarını değerlendirmek için kullanışlı materyaller mi arıyorsunuz? Veee… bunların hepsini ÜCRETSİZ mi yapmak istiyorsunuz? İşte karşınızda Flobaroo 😀 😀

Flubaroo size birkaç dakika içerisinde öğrencilerinizi online olarak değerlendirme fırsatı sunuyor 🙂 Ayrıca yaptığınız bu değerlendirme raporlarını ve analizlerini öğrencilerinizle email olarak paylaşma imkanı da sunuyor 🙂

Flubaroo’dan yararlanabilmek için yapmanız gereken sadece birkaç işlem var. Bu işlemlerin ayrıntılarını aşağıdaki videodan bulabilirsiniz 🙂

Öğretmenlerimizi deste deste kağıt yığınları arasında sınavları okumak ve değerlendirmek için uzun saatlerini harcamak zorunda kalmaktan kurtardığı için Flubaroo’ya çok teşekkürler 🙂

Daha fazla bilgi almak için aşağıda bulunan kaynak listemi inceleyebilirsiniz 🙂

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR:

 

 

Google Hangouts :)

Google-plus-hangouts Merhaba sevgili okurlarım,

Bu hafta sizleri Google Hangouts hakkında bilgilendirmek istiyorum. Google Hangouts, Google tarafından geliştirilen bir anında mesajlaşma ve görüntülü görüşme platformudur. Bu platformu kullanabilmeniz için YouTube Kanalı ile Google+ profili veya sayfasına ihtiyacınız vardır.

Derslerinizi online olarak anlatmak istemez misiniz? 🙂 Öğretmen olarak her an ve her yerde ders anlatımını Google Hangout ile hem de ÜCRETSİZ bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz 😀

Bu özelliği kullanarak neler gerçekleştirebilirsiniz :

1- Ders anlatımlarınızı canlı yayınla tüm dünya ile paylaşabilirsiniz.

2- Yayın sırasinda kaç kişinin sizin canlı yayınınızı izlediğini görebilirsiniz.

3- Canlı yayınınız tamamlandıktan sonra videonuz otomatik olarak sizin youtube kanalınıza video olarak eklenir. Bu şekilde sizin yayınınızı canlı izleyemeyen öğrencilerinizle videonun linkini paylaşarak daha sonra izlemelerini sağlayabilirsiniz.

Peki Google Hangouts’u nasıl kullanabiliriz? Sizler için aşağıda paylaşacağım videodan yararlanabilirsiniz 😀

Bu platformun avantajları gibi dezavantajları da yok değil! Az da olsa olabileceği konusunda sizleri bilgilendirmek istiyorum. Ancak tüm bu olasılıklara rağmen denemeye değer 🙂 Peki nedir bunlar?

Google Hangout’un Avantajları:
  • Okulda olmasanız da ders yapabilmek için daha fazla zaman yaratmış oluyorsunuz.
  • Daha esnek çalışma koşulları, daha iyi iletişim ve işbirliği kapıları açılıyor.
  • Öğrenciler daha motive, aktif oluyor. Daha fazla otonomi kazanıyorlar ve bol bol pratik yapma imkanı bulup konuyu daha iyi anlıyor ve sınavlarda daha yüksek notlar alıyorlar. En çekingen öğrenciler bile daha aktif katılım gösteriyorlar ve farklılaştırılmış öğrenme için de video görüşmenizi tasarlayabiliyorsunuz.
  • Endişe, kaygı problemleri azalıyor. Başka okullarla da işbirliği halinde bu şekilde projeler geliştirilebiliyor.
Güçlükleri:
  • Internet problemi varsa iletişim kurulamıyor ve geleneksel yöntemler devreye giriyor.
  • Google Hangout’u önceden öğrencilere tanıtmak, kullanımını göstermek ve çekimserliklerini kırmak gerekiyor.
  • Teknik problemler (çözünürlük, ses, vb.) varsa işiniz daha da zorlaşıyor.

Daha fazla bilgi için aşağıda bulunan kaynak listemi inceleyebilirsiniz 😀

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR:

https://hangouts.google.com/

https://www.google.com.tr/hangouts/

http://egitimtrend.com/google-hangout-ile-youtube-uzerinden-canli-yayin-gerceklestirmek/

http://www.egitimdeteknoloji.com/online-ders-hangout-nedir-e-etut-nasil-yapilir/

Kahoot :)

tumblr_n8t498ejmj1snsa9ro1_1280

Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta sizleri Kahoot! hakkında bilgilendirmek istiyorum. Öğretmen olarak dersinize biraz hareket katmak ister misiniz? Karşınızda Kahoot. Kahoot; öncesinde hazırladığınız soruları sınıf ortamında ekrana yansıtarak öğrencilerinizin internete bağlanabildikleri herhangi bir cihaz üzerinden (masaüstü bilgisayar, notebook, tablet, akıllı telefon, vs.) doğru cevabı bulmaya çalıştıkları ve cevapları karşılığında puan topladıkları bir uygulamadır. Dilerseniz konuyu anlatmadan önce öğrencilerinizin hazırbulunuşluğunu ölçün ya da konuyla ilgili motivasyonlarını artırın veya konu sonunda bir tarama gerçekleştirerek yaşadıkları heyecana ortak olun 🙂 Kahoot ile öğrenmeyi zevkli hale getirin ve öğrencilere soru çözmeyi sevdirin 🙂

Peki  öğrenciler için  neden bu kadar eğlenceli Kahoot?

  •  Kendi seçtikleri isimlerle sınava katılıyorlar bu onların  hoşuna gidiyor.
  •  Sorular sizin belirlediğiniz sürelerde cevaplanmak zorunda bu da işe heyecan katıyor.
  •  Doğru cevabı kendisinin verdiğini görünce yaşadığı mutluluk ve rekabet duygusudur.
  •  Sıkıcı bulduğu ders konuları ile oyun kavramının birlikte olmasıdır.

Sizlerle Kahoot! uygulamasının daha iyi anlaşılması için örnek bir video paylaşacağım 🙂

Aşağıdaki linke tıklayarak Kahoot’a nasıl kayıt olabileceğiniz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz 🙂

http://drive.google.com/file/d/0B2NBY2I34TTYZDJBUENWeDljYmc/view?pli=1

Daha fazla bilgi için aşağıda bulunan kaynak listemi inceleyebilirsiniz 😀

İyi okumalar 😀

KAYNAKLAR: