Merhaba değerli okurlarım,

Bu hafta sizleri EBA hakkında bilgilendirmek istiyorum. Kısa adı EBA olan Eğitim Bilişim Ağı,  Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim platformudur. Bu platformun amacı; okulda, evde, kısacası ihtiyaç duyulan her yerde bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak etkili materyal kullanımını destekleyip teknolojinin eğitime entegrasyonunu sağlamaktır.

EBA,  sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve doğru e-içerikler sunmak için oluşturulup geliştirilmeye devam etmektedir.

EBA, içinde bir dolu dünya barındırır. Bunlar; Haber Modülü, Dünya Modülü, e-kitap, Video Modülü, Ses Modülü, Görsel Modülü, Tartışalım (Soru-Cevap) Modülü. Halen çalışmalarına devam edilen modüller vardır. Bunlar arasında şunları sayabiliriz: e-ders Modülü, Deneyler, Kırkambar Modülü. Bu modüllerin hepsinin ayrıntılarını sizler için paylaştığım aşağıdaki videoda bulabilirsiniz 🙂

EBA halen yalnızca Milli Eğitim Bakanlığı bağlısı olarak çalışmakta olan öğretmenlerimize açık olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Ancak bu proje ile gelecekte öğrenciler, veliler ve öğretmenlerimizin tümü EBA platformundan üyelik gerekmeksizin yararlanabilecektir 🙂

Peki bizler EBA’ya nasıl giriş yapabiliriz? Haydi hep birlikte izleyelim..:)

Eğitim ve öğretim adına, gelecek nesillere daha güzel eğitim olanakları sunmak için öğretmen, veli, öğrenci olarak EBA’yı geliştirmek için el ele vermeliyiz. Unutmayalım yarının neslini bizler yetiştireceğiz. Geleceği bizler çizeceğiz 🙂

Daha fazla bilgi almak istiyorsanız aşağıdaki kullandığım kaynaklardan yararlanabilirsiniz 😀

İyi okumalar 😀

REFERENCE:

  1. http://www.eba.gov.tr/hakkinda/tam
  2. http://www.bilgiversin.com/eba-egitim-bilisim-agi-nedir-nasil-giris/
